Disney má za sebou silné čtvrtletí. Výsledky překonaly očekávání analytiků
Nejrychlejší růst zaznamenal Disney u své služby pro sportovní fanoušky s názvem ESPN+. Ta funguje na bázi předplatného a v tuto chvíli má už přes 2 miliony uživatelů. Před 5 měsíci to přitom byla jen polovina.
Silný růst ABC a spuštění vlastní streamovací služby
Ve svém hlavním televizním byznysu, pod který spadá například i prodej televizních práv, rostl Disney meziročně o 7 %. Skvěle se také dařilo televizi ABC, jejíž zisk narostl o 40 %. Americký gigant je také stále aktivní v byznysu kolem zábavních parků, které provozuje po celém světě. Příjmy z této divize meziročně poskočily o 5 %.
Firmě se pak příliš nedařilo v jejích aktivitách kolem tvorby filmů. Před rokem mělo její filmové studio mimořádně silný rok, tento kvartál však jeho zisk poklesl o 63 %.
Disney se také chystá na spuštění vlastní streamovací platformy Disney+, která bude konkurovat Netflixu. Díky obří akvizici firmy 21st Century Fox za 71 miliard dolarů může Disney do své nabídky zahrnout řadu filmů z portfolia Foxu a stát se tak významným hráčem na poli videostreamingu. Generální ředitel firmy Bob Iger už naznačil, že rozvíjení služby Disney+ pro něj bude prioritou a že bude prosazovat, aby jeho platforma nabídla co nejvyšší počet exkluzivních filmů a seriálů. A to i za cenu toho, že by se v takovém případě mohly snížit příjmy z licencí za obsah, který Disney poskytuje dalším hráčům na trhu.