Nejprodávanější hračky světa: Na špici je Rubikova kostka, která baví děti už 45 let
1. Rubikova kostka
prodaných kusů: více než 350 milionů
Rubikova kostka je nejprodávanější hračkou historie, která dětí baví už 45 let. Její maďarský vynálezce Ernö Rubik přitom původně neměl v úmyslu vyvinout hračku. Působil jako profesor na univerzitě, kde vyučoval trojrozměrný design. Během vyučování si všiml toho, že jeho studenti mají často potíže s trojrozměrnou vizualizací, a proto se snažil navrhnout nástroj, který by jim pomohl. A právě tak vznikla Rubikova kostka.

Rubik v první várce nechal vyrobit 5 000 kusů a měl za to, že bude potřeba velké reklamní kampaně, aby se zásoba prodala. Po kostce se však okamžitě zaprášilo a bylo jasné, že její potenciál je daleko větší, než aby se z ní stala jen učební pomůcka. Rubikova kostka se stala oblíbenou hračkou, která rozvíjí v dětech kreativitu a učí je přemýšlet. Ke dnešku se jí prodalo více než 350 milionů kusů po celém světě a její vynálezce Rubik dokonce obdržel ocenění od maďarského ministerstva školství a kultury.
2. LEGO
prodaných kusů: více než 320 milionů
Oblíbené kostičky dnes najdeme v pokojích dětí po celém světě. Stavebnice LEGO původně vznikla v Dánsku, kde ji v roce 1949 vymyslel tesař Ole Christiansen. Původní stavebnice obsahovala jen červené a bílé kostičky, které měly za cíl rozvinout v dětech kreativitu a nechat je postavit vše, co bylo v jejich fantazii.

Hračka se postupně vyvíjela, a do stavebnice tak přibývaly další kostičky a motivy. Děti si tak mohly postavit například postavičky z Hvězdných válek a dalších oblíbených filmů. Firma LEGO dokonce několik filmů vyprodukovala, základem však i nadále zůstávají plastové kostičky, které se prodávají do celého světa. Možná vás zaujme, že na každého člověka na naší planetě vychází v přepočtu 80 prodaných kostiček!
3. JoJo
prodaných kusů: více než 100 milionů
Málokterá hračka má tak dlouhou historii jako právě JoJo. Hráli si s ním už děti ve starověkém Řecku, později bavilo i aristokraty a šlechtu.

Opravdový komerční boom JoJa však začal až v americké Kalifornii, kde se v roce 1928 otevřel obchod, kde se JoJa ve velkém prodávala. Jednoduchá hračka si okamžitě získala pozornost amerických dětí a postupně se rozšířila do celého světa. Za její popularitou stojí hlavně jednoduchost: s JoJem si může hrát každý - a to kdekoli a kdykoli. Pro ty nejlepší "JoJaře" dokonce existuje profesionální turnaj, kde mohou předvést své umění a soutěžit s ostatními o peníze a ceny.