Horst Fuchs - jak se stal králem teleshoppingu a co dělá dnes?
I když je téměř nemožné si ho představit jinak než v křiklavém obleku, s prsty obalenými v masivních prstenech a zlatou náušnicí v uchu, svoji kariéru začal v montérkách. Na přání rodičů se totiž vyučil karosářem a po škole pracoval v jedné z frankfurtských autodílen. Cestou z práce chodil pozorovat pouličního prodejce, který si ho po čase všimnul a vyzval ho, ať zkusí prodávat s ním. Tehdy objevil svůj netušený obchodní talent.
Rozhodnul se ho tedy využít a namísto opravování aut je začal prodávat. Na jednom z prodejních veletrhů zaujal majitele teleshoppingového gigantu WS Teleshop International, kterému se ihned zalíbila jeho schopnost prodat takřka cokoliv. Tak se Horst dostal do televize.
Král teleshoppingu
Jeho reklamy se staly ohromně divácky oblíbenými v podstatě okamžitě, a to hlavně díky pokusům, které byly místy tak bizarní, že jste z reklamy zkrátka nemohli spustit oči. Ostrost nabízeného nože prokázal tím, že jím jediným pohybem přeříznul všechny konkurenční nože v půli. Mixér, který jste si od něj mohli koupit, rozmixoval i hřebíky. Účinnost ochranného krému na kapotu testoval svým diamantovým prstenem, a vy jste v tu chvíli mohli zapomenout na všechny fyzikální zákony, které znáte, protože tento krém skutečně odolal i diamantu. Většinu pokusů si Fuchs navíc vymýšlel sám.
I když si liboval v okázalosti, podle novinářů byl prý vždy velmi skromný a příjemný, a to i ve chvílích, kdy se například rozhovor s ním začal stáčet k milostnému životu, o kterém zásadně nikdy nemluvil. Prostě jen s elegancí sobě vlastní „prodal“ novináři jiné téma. Je však těžké posoudit, jaký byl skutečně. Zdá se totiž, že ze své role na veřejnosti nikdy nevycházel.
Horst Fuchs dnes
Jeho kariéra zažila zlom s nástupem internetu. V roce 2007 se internetové giganty jako eBay a Amazon staly neodolatelnou konkurencí pro tradiční teleshoping. Horst Fuchs a jeho společnost se potýkali s klesajícími zisky a nakonec čelili bankrotu kvůli vysokému dluhu. To znamenalo konec éry jeho úspěšného televizního prodeje.
Dnes se Horst Fuchs stále angažuje v oblasti reklamy a prodeje, avšak v menším měřítku. Název jeho společnosti se změnil na WS Invention, a stále má významnou roli v tvorbě nových kreativních kampaní a reklamních strategií. I přes výzvu, kterou představoval internetový rozvoj, se Horst Fuchs dokázal adaptovat a udržet si své místo v oblasti, kterou miluje. Jeho nezaměnitelný styl a smysl pro zábavu stále přinášejí do reklamy unikátní pohled a originalitu.
Dnes je mu 73 let a v televizi už ho moc nevídáme. Teleshoppingu se věnuje i nadále, ale pouze v pozadí jako kreativec rakouské společnosti WS International, které už se ovšem ani zdaleka nedaří tak, jako na přelomu tisíciletí. V roce 2016 dlužila svým věřitelům přes 34 milionů korun.