Horst Fuchs, ikona teleshopingu devadesátých let

Jaký je dnes osud nejzvláštnějšího prodejce všech dob? Každý, kdo má alespoň matnou paměť z doby slavných devadesátých let, jistě zná jméno Horsta Fuchse. Byl jedním z prvních a ve své době nejspíše nejznámějším televizním prodejcem, a to zejména v tehdejším Československu. Jeho dovednosti prodeje sahaly od hrnců a nožů po roboty a úklidové prostředky - dokázal prodat téměř cokoli a nikdy na tom neztratil.
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
15/8/2023 10:58 AM

Král teleshopingu zažil vzestupy i pády...Ještě předtím než vstoupil Horst Fuchs do světa reklamy a prodeje i těch nejzvláštnějších produktů, zdálo se, že bude žít poměrně obyčejný život bez většího zájmu okolí. Vyučil se karosářem, ale již ve dvaceti letech začal objevovat svůj talent, který byl určitě příliš výjimečný na to, aby zůstal skrytý. Začal být známý na trzích ve svém rodném Frankfurtu nad Mohanem, kde začal svou úspěšnou show.

Měl šťávu k obchodu...Díky schopnosti odhadnout, co zákazníci zaručeně ocení, začal Horst brzy prosperovat. Vlastní firmu založil a začal školit další prodejce, které posílal i do zahraničí, aby šířili jeho dovednosti. Později se přestěhoval do Rakouska, kde pod záštitou společnosti jeho přítele Wernera Schleinzera, konkrétně společnosti WS International, pokračoval v teleshopingu. Horst Fuchs se stal přední postavou teleshopingu právě v Československu.

Horst Fuchs v poslední době. Zdroj Facebook

Prodeje dosáhly ohromných čísel a Horsta Fuchse znal téměř každý. Byla to novinka, kterou sledovali i ti, kdo si možná v duchu nebo dokonce veřejně utahovali (nebo se tak alespoň tvářili). Horst si také uměl získat oblibu a budovat svou "značku" díky svému vzhledu. Nikdo kromě showbyznysu hvězd si tehdy nemohl dovolit nosit tolik řetězů a prstenů jako on. Jeho naušnice a výrazné barvy oblečení byly neobvyklé pro někoho jeho věku a postavy. Nicméně to, jak se zasmíval sám sobě, byla součástí jeho úspěšného tažení světem teleshopingu.

Zdálo se, že poptávka televizních diváků nikdy neskončí a Horst Fuchs a jeho společnost, která byla jako rodinné stříbro, se měli skvěle. Ale platí tu staré pravidlo: všechno má svůj čas. Přišel rok 2007 a expanze velkých zahraničních prodejních webů byla nezastavitelná. Ani Horst Fuchs s jeho účastí v reklamách nemohl konkurovat gigantům jako eBay nebo Amazon. Zisky společnosti klesaly, až nakonec skončila s obrovským dluhem a musela vyhlásit bankrot.

Horst Fuchs však nezmizel z reklamního světa úplně. Změnila se pouze název společnosti, pro kterou pracuje. WS International se stala WS Invention, a kreativním ředitelem je stále muž s naušnicí v uchu, prsteny na obou rukou a zlatými řetězy kolem krku.

Zdroj a Foto: Facebook, Wikipedie, WS International, Autor: Vladimír Daněk

No items found.