Kariérní expertka Suzy Welch: Tohle je nejčastější chyba, kterou lidé dělají při nástupu do nové práce
„Jste nadšení a máte velká očekávání. To platí i o vašich budoucích kolezích. Říkáte si: Co by se mohlo pokazit hned na začátku? Ve skutečnosti hodně věcí, pokud uděláte tu chybu, že si o společnosti dopředu nezjistíte dostatek informací a nebudete znát historii podniku. Je to ta nejčastější chyba, kterou lidé dělají při nástupu do nové práce,“ vysvětluje Welch magazínu CNBC.
Je nezbytné, abyste toho o své nové práci věděli dopředu co možná nejvíce. „Najděte si danou firmu ve vyhledávači. Jděte s jedním z bývalých zaměstnanců společnosti na kávu. Zjistěte si, kdo společnost založil a jaký k tomu měl důvod. Kdo se zasloužil o úspěch podniku a jak se mu to podařilo? Kdo naopak nějaké věci pokazil a jaké to pro něj mělo následky? Čí podíl ve firmě je největší a kdo má co na starosti?“ vyjmenovává úspěšná expertka.
Berte nástup do nového zaměstnání stejně vážně jako začátek nového vztahu. „Pravděpodobně byste si nevzali někoho, o jehož minulosti nic netušíte. Stejné je to i s vaší novou prací. Nové zaměstnání má také vlastní historií a jestliže ji budete dobře znát, rychleji si spojíte některé věci a budete v práci úspěšnější,“ doporučuje autorka.
Welch se tímto trikem řídí od té doby, kdy na vlastní kůži přišla na to, že je velmi důležité vědět o věcech, které se v nové práci v minulosti odehrály. V roce 1981 začala jako kriminální reportérka pracovat v novinách Miami Herald. „Ze začátku jsem nechápala, proč se ke mně tolik policistů, jejichž informace jsem ke své práci potřebovala, chovali tak nepřátelsky. Nic špatného jsem jim neudělala,“ vzpomíná Welch.
Na firemním večírku, který se konal o pár týdnů později, se Welch konečně dozvěděla, co je pravou příčinou odmítavého chování policistů. „Společně s dalšími novými kolegy jsme nahradili reportéry, kteří byli z této práce vyhozeni poté, co se účastnili jedné důležité stávky. Policisté mě proto viděli jako zrádkyni, která se stávky nezúčastnila“ popisuje autorka a dodává, že díky znalosti kontextu se můžeme dopředu připravit na to, co nás v nové práci čeká a nenechat se tak hned na začátku rozhodit.