Kolik stojí Renault Arkana

Francouzská značka Renault je známá především pohodlnými osobními vozy, v posledních letech však rozšířila nabídku o klasická SUV, a nyní přišla s novinkou SUV-kupé - modelem Arkana. Vybrat si můžete mezi benzínovou mikrohybridní nebo komplet hybridní verzí motoru, obě vám však znatelně ušetří spotřebu. Sportovně-elegantní design a moderní technologie činí z tohoto modelu kvalitní dostupný vůz, se kterým si jízdu maximálně užijete. Kde a za kolik můžete Renault Arkana pořídit?
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
8/6/2022 2:00 AM

Kolik Renault Arkana stojí a kde ho koupit?

Toto stylové hybridní SUV ve stylu kupé od značky Renault se prodává ve třech verzích, a to Zen, Intens a R.S. Line. Každá z nich má lehce jinou úroveň výbavy, použitých technologií a možností doplňků na přání klientů. V základní výbavě můžete nejlevnější verzi pořídit již od 675 tisíc Kč, ta nejdražší verze v základní výbavě vás vyjde na 813 tisíc Kč. Cenový rozdíl mezi verzemi tedy není tak zásadní a můžete se bez výčitek rozhodnout pro verzi, která vám svou výbavou a technologiemi nejvíce vyhovuje.

Renault Arkana seženete v každé autorizované prodejně Renault, tedy v autoprodejnách, které nabízejí Renault modely k prodeji a mají oficiální spolupráci s touto značkou. Na webových stránkách Renault si přes interaktivní mapku lehce najdete nejbližší prodejnu se všemi informacemi a můžete hned vyrazit se na auto podívat, případně využít možnosti testovací jízdy. Další možností jsou autobazary a odkup od soukromých prodejců, v tom případě však buďte obezřetní a před koupí si vůz nechte zkontrolovat v autoservisu.

zdroj: Shutterstock

Porovnání cen tří verzí modelu Renault Arkana

Výsledná cena každé verze závisí především na typu motoru, který si zvolíte: hybridní E-tech s výkonem 145 koní nebo benzínový s 12V mikrohybridním systémem se 140 nebo 160 koňmi. Mezi nimi si každý zájemce musí vybrat a od toho se odvíjí základní cena za danou verzi modelu Arkana. Veškerá další dodatečná výbava, kterou si dokoupíte, je zcela ve vaší režii.

Renault Arkana Zen vás ve variantě s benzínovým motorem o výkonu 140 koní vyjde v základní výbavě na 675 tisíc Kč, zatímco v hybridní variantě za něj zaplatíte už 715 tisíc Kč. Navíc si můžete přikoupit navigační systém s rozpoznáváním dopravních značek za 10 tisíc Kč, za jinou barvu než originální bílou dáte mezi 16 až 20 tisíci Kč, rezervní kolo dostanete za 5 tisíc Kč a za systémy sledování mrtvého úhlu a upozornění před přijíždějícími vozidly při couvání dáte 7 tisíc Kč.

Renault Arkana Intens pořídíte s benzínovým motorem s výkonem 140 koní v základní výbavě za 740 tisíc Kč, s benzínovým motorem o výkonu 160 koní za 770 tisíc Kč a v hybridní variantě za 780 tisíc Kč. Důležité je poznamenat, že v základní výbavě již obsahuje většinu nadstandardní přikupované výbavy předchozí verze Zen. Můžete si však navíc přikoupit kožené čalounění sedadel v šedé nebo černé barvě za 26 tisíc Kč, vyhřívaný volant a vyhřívaná přední sedadla získáte společně za 8 tisíc Kč a elektricky nastavitelná přední sedadla s elektrickou nastavitelnou bederní opěrkou řidiče za dalších 7 tisíc Kč. Elektricky otevíratelní střešní okno dokoupíte za 20 tisíc Kč, černou barvu středy za 10 tisíc Kč a za jinou barvu než originální bílou dáte opět mezi 16 až 20 tisíci Kč. Parkovací asistenční systém se senzory a kamerami vás vyjde na 7,5 tisíc Kč, rezervní kolo 5 tisíc Kč a asistenční systém pro jízdu na dálnici a v koloně dalších 7,5 tisíc Kč.

Renault Arkana R.S. Line je z tří verzí ta nejdražší, v základní výbavě s benzínovým motorem o výkonu 140 koní za ni dáte 813 tisíc Kč. Varianta silnějšího benzínového motoru s výkonem 160 koní stojí 843 tisíc Kč a hybrid o dalších 10 tisíc korun víc, tedy 853 tisíc Kč. Opět platí, že většina zmíněné nadstandardní přikupované výbavy u obou levnějších verzí je součástí základní výbavy této verze R.S. Line. Stále si však navíc můžete dokoupit prémiový audiosystém s devíti reproduktory za 10 tisíc Kč, elektricky otevíratelné střešní okno za 20 tisíc Kč nebo kamerový systém 360° za 10 tisíc Kč. Výhodný je balíček nabarvení krytů podvozku a bočních lišt v barvě karoserie, zadní spoiler a černá střecha dohromady za 15 tisíc Kč, jinak vás pouze černá střecha vyjde na 10 tisíc Kč. Samotná jiná barva karoserie vás opět bude stát na 16 až 20 tisíc Kč, rezervní kolo 5 tisíc Kč a asistenční systém pro jízdu na dálnici a v koloně 7,5 tisíc Kč.

Zajímavosti o vozu Renault Arkana

Model Renault Arkana je prvním svého druhu u této francouzské značky vozů, nemá tedy žádného předchůdce. Jedná se totiž o spojení terénního SUV s designem kupé, se kterým poprvé přišlo BMW se svým modelem X6 v roce 2007 a tím tuto novou kategorii automobilů založilo. Renault svůj model představil teprve před dvěma lety, roku 2020, odkdy se také vyrábí a jedná se o první sériově vyráběné SUV-kupé od více mainstreamové značky než Audi nebo BMW.

Renault Arkana se může pyšnit rozměry 4 568 mm na délku, 2 034 mm na šířku se zrcátky a 1 756 mm na výšku. Rozvor nápravy má 2 720 mm, jeho hmotnost se liší v závislosti na verzi modelu, typu motoru, který zvolíte (hybridní je vždy těžší) a množství dokoupené výbavy. V každém případě máte k dispozici pět míst pro pasažéry a pět dveří. Zavazadlový prostor je dostatečný prostorný o objemu 513 l v případě benzínového motoru, pokud zvolíte hybridní, je o něco menší a to stále úctyhodných 480 l.

Výkon motoru samozřejmě závisí na typu, který si vyberete. Benzínový čtyřválcový motor o výkonu 140 koní dosáhne zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s a točivý moment má 260 Nm. Výkonnější benzínový motor se 160 koňmi zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,1 s a točivý moment je 270 Nm. Oba mají maximální rychlost 205 km/h a sedmistupňovou automatickou převodovku. Používají 12V mikrohybridní systém, který vypíná spalovací motor pouze při nízkých rychlostech, klasicky při zpomalování, kdy rekuperuje energii.

Hybridní motor o standardním výkonu 145 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,8 s a dosáhne maximální rychlosti 172 km/h. Točivý moment je kombinací točivého momentu spalovacího čtyřválcového motoru 148 Nm a dvou elektromotorů 205 Nm. Disponuje multimódovou automatickou převodovkou, která opět kombinuje dvoustupňový elektrický motor s čtyřstupňovým benzínovým. Tato hybridní technologie spojuje výkon s úsporností, vypíná totiž spalovací motor při rozjezdech, zpomalování (rekuperační brzdění automaticky dobíjí baterii) a kdykoliv, kdy je to možné, tedy i při jízdě na dálnici. Hodí se ale především k jízdě ve městě, kde můžete jet na elektřinu většinu času a šetříte spotřebu.

Všechny typy motorů mají pohon pouze na přední kola a objem palivové nádrže je vždy 50 l. Odlišná je však průměrná spotřeba paliva, která je u benzínových variant 5,9 l na 100 km, zatímco hybridní ji sníží pouze na 4,8 l na 100 km. Použití hybridních elektronických systémů znatelně snižuje zvuk vozu, který je samozřejmě nejtišší při nízkých rychlostech, ale ani v čistě hybridní verzi při vysokých rychlostech není hlučný v porovnání s běžnými spalovacími motory.

Celkový design modelu Arkana je sportovní a zároveň velmi elegantní se zvýšeným sezením, vzhled karoserie ještě umocňuje robustnost vozu. Má výraznou širokou příď s velkým logem značky Renault, mohutná kola, ladné boky přecházející do splývavé zádi, vše dohromady dodává vozu dynamický vzhled. Můžete si vybrat z několika barevných verzí, vždy však za příplatek, dokoupit černou střechu nebo elektricky nastavitelné střešní okno.

Samotný interiér vozu je prostorný a moderní s jednoduchými vkusnými prvky. Všichni cestující mají dostatek prostoru a komfortu pro pohodlnou jízdu i na delší vzdálenosti. Jednoduché analogové ukazatele a barevný multifunkční displej s rychlostí vám jakožto řidiči přehledně ukážou ty nejdůležitější informace. Přístrojové desce vévodí středový dotykový displej s multimediálním systémem a infotainment, který je v příjemném dosahu očí i rukou, doplňují ho klasické ovladače klimatizace a bezdrátová nabíječka mobilních telefonů.

Dražší verze Intens a R.S. Line nabídnou kvalitnější materiály v interiéru a větší nabídku multimediálních funkcí a technologií, jako třeba tři jízdní režimy, navigační systém, 8 druhů osvětlení a až 14 asistenčních a bezpečnostních režimů řízení jako asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách, nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, systém rozpoznávání dopravních značek, 360° kamerový systém nebo automatické přepínání dálkových světel.